Out-Station

Dialogue 1 (tgh malam)

---: wa, I thought u outstation?
Uwa : yeap, out lah nih
---: katne nih?
Uwa: ala, dekat2 KL jugak.impiana
--: aha, impiana internet free.


Dialogue 2: (subuh besoknyer)

---: awal masuk keje ari nih?
Uwa: eyh, tkde lah.outstation nih.bkn ade kat office
----: oooo

*************************************************************************************

Assalamualaikum wbt

Kat atas tu antara dialogue2 yang muncul disebabkan smiley YM cik uwa bernyala ketika waktu2 weird yg biasanya smiley tu malap. Thanks for the concern.Actually ade dua kemungkinan aje kalo smiley tu menyala:

1. Bkn dekat office time tuh. Mybe kat umah kawan ker, atau out ker, atau kat mane2 lah
2. Mmg betul2 dekat office esp bulan2 yang kritikal tk kire la pkl brape pagi sekalipun (err, do we need to talk about berenti keje feeling again? Geeee..if have 2 millions then mybe yes lah.)


OUTSTATION SEMENTARA

Btw,outstation kali ni tk lama sangat.From Sunday till Maulidur Rasul je .Dua hari yang cuti yang still kene keje jugak.What a bad week.Ni kene claim cuti nih.hehe.Outstation nih best la jugak, tapi tk best la jugak.Mcm biasa,ade pros and cons.

PROs

-tayah rushing2 kemas katil and bilik pepagi bute
-food and parking free.jimat duit minyak somemore
-tayah nak pening kepala pasal jalan jammed
-ada some time utk ‘sendiri’ (yer sangat aa tuh.depends on timing jgk la)
-oh, slalunyer hotel ade bath tub.huuwaaa.Plg syok.Best nyer kalo ade bath tub ker, Jacuzzi ker kat umah..(haa,berangan, berangan….)



CONs

-slalu kalau out tuh kire di expect keje 18 jam sehari la kot.or even more than that?
-So kire tkde masa utk sendiri la? So point kat pro tadi mungkin terpaksa digugurkan kot...
-Lebih penat dari keje biasa selalunya
-Aktiviti2 yang lain terpaksa dibatalkan
-Tk dapat tgk ikan berenang kat aquarium and terpaksa suruh housemate kasik ikan makan (dah...dah, jangan nak merepek)



So mmg ah besenyer memang tkde option pun. Bukan bleyh cakap’tak mau’ if kene suruh out station kan? Tapi still boleh dinegotiate in sya Allah kalau dah malas sangat nak out.


OUTSTATION SELAMANYA

Hurm.....yang ni lagik tkleyh nak debate or say anything.’Call’ dari Boss segala boss yang ada didunia ni LA BUDDA ’ALAIH (tidak dapat tidak) akan datang bile sampai waktunya. Waktu tuh tkde satu apa pun yang dapat menangguhkan hatta sesaat sekalipun panggilan untuk Outstation yang nih. Kita tidak akan kembali lagi kedunia selepas panggilan yang satu ini.

Katakanlah: "Aku tidak berkuasa mendatangkan kemudharatan dan tidak (pula) kemanfaatan kepada diriku, melainkan apa yang dikehendaki Allah." Tiap-tiap umat mempunyai ajal. Apabila telah datang ajal mereka, maka mereka tidak dapat mengundurkannya barang sesaatpun dan tidak (pula) mendahulukan(nya).”(Yunus: 49)

Cuba difikirkan balik, kalau case camnih, ape pro and cons dier? Hurm…kali nih bkn lagik jadi pro and cons dah kot tapi jadi something yang kita panggil AMAL.

Dosa atau Pahala?

Yang mane satu yang lebih berat dan banyak dalam list???? Kebaikan atau kejahatan?Are we ready??? Dimanakah perbuatan kita dicatatkan?

Iliyyin atau sijjin?

Sekali-kali jangan curang, karena sesungguhnya kitab orang yang durhaka tersimpan dalam sijjin. Tahukah kamu apakah sijjin itu? (Ialah) kitab yang bertulis. Kecelakaan yang besarlah pada hari itu bagi orang-orang yang mendustakan. (yaitu) orang-orang yang mendustakan hari pembalasan. Dan tidak ada yang mendustakan hari pembalasan itu melainkan setiap orang yang melampaui batas lagi berdosa, yang apabila dibacakan kepadanya ayat-ayat Kami, ia berkata: "Itu adalah dongengan orang-orang yang dahulu" (Al-Muthaffifin:7-13)

“Sekali-kali tidak, sesungguhnya kitab orang-orang yang berbakti itu (tersimpan) dalam 'Illiyyin. Tahukah kamu apakah 'Illiyyin itu? (Yaitu) kitab yang bertulis, yang disaksikan oleh malaikat-malaikat yang didekatkan (kepada Allah). Sesungguhnya orang yang berbakti itu benar-benar berada dalam kenikmatan yang besar (syurga)” (Al-Muthaffifin:18-22)

Bertuahlah mereka yang pengakhirannya baik.
Berbahagialah mereka yang mendapat rahmat Husnul Khotimah

Tidak ada lagi sapaan terindah dihujung hayat, saat nafas ditenggorokan, saat nadi sesaat lagi bakal berhenti berdenyut, kecuali

”Hai jiwa yang tenang,”

“Kembalilah kepada Tuhanmu dengan hati yang puas lagi diridhai-Nya.”

“Maka masuklah ke dalam jama'ah hamba-hamba-Ku,”

“masuklah ke dalam syurga-Ku“
(Al-Fajr:26-30)


Alangkah beruntungnya mereka yang mendapat sapaan tersebut
Alangkah bahagianya
Bahagianya

Akankah nanti aku diberikan nikmat mendapat sapaan itu? Allah rahmati dan kasihani hambaMu......

*************************************************************************************
VIDEO TERBEST DALAM DUNIA AGAKNYA??? (carta pilihan cik uwa)

No comments:

Post a Comment

Instagram