Hanya 8 minit untuk renew company registration SSM!

Assalamualaikum wbt

Selamat pagi semua. 3 hari lepas seperti hari lain memang rushing cuma harini extra rushing. Kenapa?

Sebabnya nak berkejar ke KPDNKK di presint 2 sbb nak Renew pendaftaran company! Huhuhuhu. Mujur semalam teringat yg baru je expired dan ditakdirkan Allah suami cakap arini dia kerja PM shift.

So pagi tadi tanpa membuang masa berkejaran la ke sana sebab kalau Dulu-dulu sampai jam 8 tu dah memang ramai Gila orang yg duduk dalam tu dan akan menunggu berjam-jam sebelum giliran kita sampai kan.

Saya pulak jenis parking kt tempat awam kerana mengikut peraturan dan takmo kene saman (sila contohi saya hahhaaha) makanya jauh juga la nak menapak tu kan.

Setibanya saya dah jam 8.15 pagi lebih kurang. Aik? Apsal tkde orang berduyun-duyun pun? Silap tempat ke? Dah pindah ke pun?

Di depan pintu utama saya nampak mesin ni. Tattaraaaaaaa

renew ssm, renew company ssm, renew company registration online malaysia, pembaharuan ssm, pembaharuan syarikat. pembaharuan syarikat enterprise




Whooooo nampak bebeno dh lama tk pegi sini sampai saya tatau kewujudan kiosk yang kita boleh Renew sendiri registrstion company kita. Ai seeee 

Patut la tkde org sangat. Gamaknya depe semua pun jenis pakai mesin ni. Saya pun cuba la.


Memula kene pilih bahasa dan kene letak ic. (Kad pengenalan) lepas tu pilih perkhidmatan apa kita nak contohnya Renew registrstion ke or bayar kompaun ke. Then dia beri option dan jumlah wang yang perlu di bayar.


So sy masukkan amount dan lepas tu dia Print sijil dan resit pembayaran. Waaaaa senang Gila. I like I like

Within 5 minutes dah settle rupanya. 
Yeaaay

Cuma sy ended up masuk juga ke pejabat tu sebab sy nk tukar sikit maklumat syarikat.  Nak masukkan yang saya buat training juga sekarang.  Ehem mestilah kan sebab dh diiktiraf as a certified e-Usahawan trainer.

So u ols nak pergi bengkel e-Usahawan yg FREE tu or bengkel-bengkel lain nanti boleh la ye klik sini. 


Okeh sekian dahulu
Selamat mencuba!!!






1 comment:

  1. terima kasih atas infonya, memang amat berguna sangat bagi saya ni. Senang la renew ssm online lepas ni

    ReplyDelete

Instagram