Aktiviti untuk anak yang OHSEM di Naluri Online School

Assalamualaikum wbt

Apa khabar? Macam mana dengan cuti Maulidurrasul semalam? Saya harap semua orang dapat berehat dan bernafas sebentar dalam kekalutan kita menguruskan kerja dengan urusan anak-anak dan keluarga. Lagi-lagi yang tengah dalam fasa PKPB ni. 

Saya faham sangat! Kalau anak-anak sekolah rendah ni kita sibuk dok tengok kerja sekolah dia, yang kecik-kecik ni pulak sibuk berlari ke sana ke sini ke sana ke sini. Punya la susah nak memikirkan apa aktiviti nak bagi pada anak-anak yang 1 meter dan ke bawah ni.

Yang paling tak best kalau sepanjang celik mata tu, menghadap gadjet aje kerjanya. Kita tengok pun sesak nafas kadang-kadang tu. Betul tak?

Mungkin parents macam kita ni nak buat aktiviti tapi kadang takde idea. Kalau ada pun, kadang diorang pulak main-main bila dengan emak ayah dia. Tak mau ikut arahan (hahahahah). Selalu tak jadi macam tu? Awal-awal Emak bukan main lembut bersopan sediakan bahan, sekali bila dah semua pakat mengingkari arahan, bertukarlah sang Emak menjadi seekor naga jadian!

So tayah la serabut-serabut bagai. Ni ha, ada pilihan untuk kita menyediakan anak-anak kita dengan aktiviti. Haaaa jangan risau. Duduk pelusuk muka bumi mana sekalipun, as long ada ada internet, boleh je join sebab kelas kreatif ni semua buat secara Online!

Wohoooo

So, meh nak introduce u ols semua dengan NALURI Online School (NOSH), specially brought to you time PKP PKP ni!

Okeh, macam ni.

Diorang ni ada pengalaman lama dah urus tadika. Then kan sejak awal tahun hari tu ada limitation, lockdown semua ni, diorang dah tukar cara belajar untuk pastikan anak-anak di bawah NOSH masih dapat belajar walaupun duduk rumah masing-masing.

Ini antara ciri-ciri menantu solehah, belajar memasak! Hahaha

Konsep dia pakai Project-based Learning buat memang khas untuk anak-anak yang umur 4 sampailah umur 6 tahun. Depa ni bukan tahan lama pun duduk atas kerusi nak menghadap muka cikgu. (Macam kita juga la hahahahha) So satu sesi tu sejam aje. Tapi buat hari-hari macam pegi tadika jugak lah kiranya. 

So sebab successful (korang tengok gambar-gambar kat hujung entry ni), diorang pun sekarang nak open sesi yang sama untuk orang lain juga!

Yang bestnya, selain buat hanya 1 jam sehari secara konsisten dari Isnin sampai Jumaat, parents boleh pilih nak daftar untuk slot yang dirasakan sesuai sebab ada 3 slot sehari! So dia macam ni secara ringkasnya:


📆 Sesi selama 1 jam, 5 hari seminggu

⏰ 3 pilihan slot (9.30 Pagi, 11.00 Pagi & 3.00 Petang) 

🧮 3 pilihan pakej (1 Minggu, 2 Minggu & 1 Bulan)

💻 Sesi dijalankan dengan aplikasi ZOOM


Lepas tu pulak, aktiviti-aktiviti semua lain-lain setiap hari. Tak sama punya sebab diorang ada team yang design program ni yang dah berpengalaman luas bertahun-tahun mengajar anak-anak pra sekolah. Kiranya anak akan excited dan tak sabar nak tengok muka cikgu kesayangan mengajar.


Apa aktiviti yang ada? Banyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaak!!!


📖 Story telling

🔢 Counting

📚 Writing & Reading

🎨 Crafts

✏️ Doodling

🧪 Experiments

🍳 Cooking

🎤 Singing

🎲 Games


Oh ye, cuma satu la nak pesan. Ibu bapa kena tolong anak set up laptop or hp or pad or apa-apa gadjet lah untuk belajar. Sebab ONLINE. Lepas tu bahan-bahan cikgu akan beritahu awal-awal, parents just sediakan aje waktu sesi, ok?

Easy peasy. 

Dan paling bestnya, esok ada sesi trial tau! Boleh cuba. Esok kan hari cuti. Sabtu. Seluruh Malaysia cuti secara generalnya, jadi boleh la cuba.

Mesti cuba SESI TRIAL sebab harganya RM5 sahaja untuk seorang anak! Ya Allah mana nak dapat harga macam tu, so jom la try sekarang!!! 

DAFTAR SESI TRIAL


Tapi kalau serabut nak fikir panjang-panjang, daftar aje la sekarang. Pun boleh juga. Pilih je nak pakej 1 minggu ke, nak pakej 2 minggu ke atau nak amik yang 1 bulan terus.

DAFTAR AKTIVITI NOSH SEKARANG!



So, jom kita tengok contoh-contoh aktiviti yang telah dijalankan oleh NOSH sebelum ini.


Mula-mula duduk depan camera dulu....


Selain cikgu, dapat juga jumpa kawan-kawan lain lepaskan rindu!


Lepas tu ikut arahan satu persatu

Haaa lukis jangan tak lukis... kita cuba!!!




Bukan setakat melukis, depan komputer pun boleh masak tau!!!



Kalau macam ni silap-silap sayang nak makan!


Wah wah wah, nak buat apa tu dik?

Terserlah kesedapannya!!



Cantik betul lukisan kreatif ni!

Kraftangan pun ada!! Waaaaaaa



Punya la happy dah dapat siapkan satu hasil seni!



So parents again harga hanya RM5 sahaja untuk seorang anak! Lekas booking untuk TRIAL session esok! (Sabtu , 31 Oct)

DAFTAR SESI TRIAL


Kalau rasa nak terus join Naluri punya Online School, tak payah tunggu, terus je daftar dan klik ni ni OK?

DAFTAR AKTIVITI NOSH SEKARANG!


Have a good day people!!!


Love,

Emak Salwa

















No comments:

Post a Comment

Instagram